maandag 25 april 2011

Tonijnsalade


Ik wilde iets maken, iets makkelijks, en in zo’n geval komt moeders passie voor koken goed van pas. Ik had een blikje tonijn in handen, dus daar moest iets mee gedaan worden: een lekkere Nederlandse tonijnsalade.
Neem de tonijn (afgegoten), 2 à 3 augurken (in kleine stukjes gesneden), wat zilveruitjes (idem), een flinke lepel mayonaise (Nederlandse, heb ik hier ja!), beetje crème fraiche en wat peper en zout, hussel het allemaal door elkaar. Verder nog een beetje zuur van de augurken om het wat smeuïger te maken. Voeg daarna nog een gekookt ei, een zuur appeltje en een gekookte aardappel toe, allemaal in kleine stukjes. Even door elkaar roeren, et voilà! Klaar is kees.
Normaal zou je er een kwartiertje mee bezig zijn of misschien zelfs minder. Ik deed er iets langer over, ik ging wat mis met het koken van het ei, ahum… Desalniettemin was het resultaat erg lekker! ‘Très bon et très reussi!’ volgens Laurence.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten