zondag 15 mei 2011

Nuit des Musées - Grand Palais


Gisteravond het ‘Nuit des Musées’, wat inhoudt dat bijna alle musea die avond open en gratis te bezoeken zijn.  Aangezien ik nog nooit in het Grand Palais was geweest - er staat namelijk altijd een rij- leek me dit een mooi moment. Daar aangekomen moest ik nog even op een vriendin wachten en toen zag ik de enorme rij, maar dan ook echt enorm. Ik denk dat je er op z’n minst wel anderhalf uur in zou staan. Gelukkig dat mijn vriendin te laat was, want er kwam toen een Franse student naar me toe die me vertelde dat we de rij over zouden kunnen slaan als we mee zouden lopen met een gids in een groepje. Toen kwamen we ook opeens per toeval de nicht en vriendin van Floor tegen! (Die we ook par hasard de dag daar voren tegen waren gekomen !) Die gingen ook gezellig mee in de groep.
Er was in de grote zaal van het Grand Palais een enorme expositie van Anish Kapoor. Mij deed het denken aan een gigantische, misvormde skippybal. Je kreeg er het gevoel van dat ik zo minuscuul was als een mier, zo groot was het. Je kon er daarna ook in, heel bizar om te zien.
Het was de donker om goede foto’s te maken, ik heb ze dus maar van internet geplukt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten